Campari får ny design

Av | Publicerad 2013-06-26 | Lämna kommentar

Camparis nya design har tagits fram av Londonbaserade Claessens International ltd som räknas till de främsta aktörerna inom branding och varumärkesdesign. Den nya flaskan har fått en längre hals och en mer markerad midja.
Campari2013_500
Logotyp, vapensköld, namnet Bitter och staden Milano har följt med in i den nya designen, där logotypen fått silverfoliering, färgval och visuellt uttryck gjorts tydligare och helhetsintrycket blivit mer sofistikerat.

Drycken Campari föddes 1860 då caféägaren Gaspare Campari skapade receptet. Gaspare Campari var en stor dryckesentusiast som laborerade med många drycker genom att extrahera aromatiska kryddor, bittra örter och frukter i alkohol och vatten. Sina experiment serverade han på sitt café i Milano.

Campari är major brand och ett av ett 40-tal varumärken hos Gruppo Campari med bas i Milano. Camparigruppen är idag världens sjätte största bolag i dryckesbranschen och sysselsätter fler än 4 000 personer. Gruppens mest kända produkter är Cinzano, Glen Grant, Aperol, Wild Turkey och en lång rad andra storsäljare. Gruppo Campari marknadsför sina produkter i över 190 länder.
Svensk importör är Nigab.

Etiketter: ,

Prenumerera på Allt om Whisky | Köp tidigare utgåvor

Tyck till

  • Välkommen

    Det här är tidningen Allt om whisky på webben. Vi ger dig allt du behöver veta om whisky och öl. Här bjuder vi på information och nyheter och låter dig prenumerera enkelt och snabbt.

  • Aktuellt nummer

    Senaste numret av Allt om Whisky
  • Från tidningen

    Allt om Whiskys spellistor Allt om Whiskys korssord
  • Whisky, öl och mat

  • Missat något nummer?

    Gamla nummer av Allt om Whisky
  • Citera oss gärna

    Creative Commons License
    Detta verk är licensierat under en Creative Commons-Licens.