Interbrands förstärker med ny delägare

Lars B Andersson blir ny partner och delägare i Interbrands Sweden. Han har tidigare varit vd för Maxxium Sverige, vice vd för Maxxium Kanada, och Northern European Director för det skotska Whyte & Mackay. Interbrands köper samtidigt majoriteten i bolaget N57 Nordic som i dag till största delen ägs av honom.

Detta innebär också att agenturen för Burn Stewart omgående flyttar över till Interbrands. I portföljen ingår bland annat Bunnahabhain 12 Y.O som lanseras på Systembolagets hyllor i 333 butiker i december.

Lars B Andersson
Lars B Andersson

– Detta är en fantastisk förstärkning, Lars B Anderssons unika branschkunskap och stora kontaktnät tillsammans med starka tillskott i portföljen, ett flertal nya fasta listningar via beställningssortimentet, bland annat två fasta listningar för Patron Tequila, kommer att påskynda vår process att bli ett ännu mer dynamiskt företag med ledande positioner i samtliga nordiska länder, säger Interbrands VD Michael Zachrisson

I whiskyportföljen ingår The Irishman ”70”, en irländsk blended whisky som med 70 procent maltinnehåll är en av de bäst säljande i sitt segment på Systembolaget. Den tar Interbrands över i oktober.

Både Lars B. Andersson samt vd Michael Zachrisson bor i Göteborg. Detta får nu till följd att huvudkontoret flyttar till Sveriges framsida.

    Johan Franco Cereceda är en av landets mest meriterade vinjournalister. Har bred erfarenhet av både journalistik och vin och annan dryck, bland annat som uppskattad utbildare. Johan har tidigare dessutom jobbat på flera av landets vintidningar. Är en av Nordens ledande Spanienspecialister.