Marianne Wallberg köper Nacka Strandmässan

– Vi ska skapa en mässanläggning som verkligen skiljer sig eftersom det finns så många mässanläggningar. Det behövs inte ytterligare en. Istället tänker vi göra det där lilla extra. Hög kvalitet ska det vara men med lite knorr, säger Marianne Wallberg.

– Vi kommer att flera olika typer av mässor, men visst blir det betoning på mat,
dryck och livsnjutning, säger Marianne Wallberg

Tanken är Nacka Strandsmässan blir en helt ny typ av mässanläggning med många helt nya spännande mässor, fester, seminarier, debatter. Och bland det första på programmet blir mässan Julens gästabud med all världens julöl som går av stapeln vecka 47.

– Men det första vi kommer göra är att städa och sedan riva ett kontor och bygga ett vardagsrum istället, säger Marianne Wallberg.
De stora förändringarna kommer framför allt under 2014 då schemat redan är lagt detta år. Redan då kommer Nacka Strandmässan ha inte mindre än fem mat- och dryckesmässor. Bland annat kommer Taste Experience bli en egen mässa som läggs veckan innan Stockholm Beer & Whisky Festival.

– Vi kommer att flera olika typer av mässor, men visst blir det betoning på mat, dryck och livsnjutning. Det är ju framför allt den branschen jag kan.

Marianne Wallbergs projekt Swedish Beverage som ska marknadsföra svenska drycker utomlands kommer att få sin bas i området och dessutom utlovas flera spännande dryckesseminarier med de hetaste namnen.
– Det känns att verkligen kul vara tillbaka där allt började, avslutar Marianne Wallberg.

Johan Franco Cereceda är en av landets mest meriterade vinjournalister. Har bred erfarenhet av både journalistik och vin och annan dryck, bland annat som uppskattad utbildare. Johan har tidigare dessutom jobbat på flera av landets vintidningar. Är en av Nordens ledande Spanienspecialister.