KISS och Brands For Fans


Svenska dryckesproducenterna Brands For Fans har inlett ett nytt samarbete med legendariska rockbandet KISS för kommande spritdrycker.
I dagsläget finns två produkter i utvecklingsfasen, närmare detaljer kommer att offentliggöras inom kort.

Det finns legender, det finns ikoner och så finns det KISS, vars logo, ikoniska sminkning och over-the-top live-konserter har format en hel era. Med låtar som Detroit Rock City, I Was Made For Lovin’ You, Lick it Up och Rock and Roll All Nite. KISS har belönats med fler guldskivor än något annat amerikanskt rockband. Till dags dato har KISS släppt 44 album, där 14 av dem nått platinumförsäljning och tre stycken sålt multiplatinum. KISS har sålt mer än 100 miljoner album världen över.

Sari H Wilholm, Marketing Director på Umida Group och medgrundare av Brands For Fans säger:
– Mina första intjänade pengar lade jag på en skiva med just KISS. Att jag 40 år senare skulle ha KISS som Brands For Fans klienter går inte ens att ta in. Det känns så kul och spännande att äntligen få in KISS i premiumsegmentet när det gäller dryck.

Allt om Whiskys nyhetsredaktion sammanställer nyheter och annat läsvärt om whisky och öl. Har du något bra nyhetstips? Maila till info@tastynews.se så kanske vi publicerar ditt tips!